wtorek, 28 lipca 2015

polityka poleca - 12 książek, które warto nadrobić latem

przeczytałam artykuł i tak sobie pomyślałam, że w sumie to na liście są książki, które i ja planuję przeczytać. czy w te wakacje? nie wiem, czy zdążę, jednak chętnie w ciągu kilku najbliższych miesięcy. czy się uda? zobaczymy ;)


Książki długie, powyżej 400 stron

1. Karl Ove Knausgård, Moja walka. Księga 2, przeł. Iwona Zimnicka, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2015, s. 750.
chętnie. acz tu bym generalnie musiała przeczytać jeszcze tom pierwszy

2. Donna Tartt, Szczygieł, przeł. Jerzy Kozłowski, Znak Litera Nova, Kraków 2015, s. 850
plan jest. bo Nowy Jork :)

3. Magdalena Grzebałkowska, 1945. Wojna i pokój, Wydawnictwo Agora SA., Warszawa 2015, s. 420.
tematyka okołowojenna. bo w sumie czasem lubię.

4. Stephen King, Znalezione nie kradzione, przeł. Rafał Lisowski, Wydawnictwo Albatros, Warszawa 2015, s. 544.
sama nie wiem. w sumie nigdy nic Kinga nie czytałam, i póki co nie mam ochoty zmieniać tego, ale - kto wie.?

5. Joyce Carol Oates, Przeklęci, przeł. Katarzyna Karłowska, Rebis, Poznań 2015, s. 552.
tak. bo gotyk, bo początek XX wieku.

7. Pierre Lemaitre, Koronkowa robota, przeł. Joanna Polachowska, MUZA, Warszawa 2015, s. 415.
definitywnie tak, ale jak przeczytam wcześniejsze części.

Książki krótkie, poniżej 300 stron

1. Julian Barnes, Wymiary życia, przeł. Dominika Lewandowska, Świat Książki, Warszawa 2015, s. 156.
bo krótkie, bo eseistyczne, bo zaciekawił mnie opis wydawcy.

2. Marcin Kołodziejczyk, Dysforia. Przypadki mieszczan polskich, Wielka Litera, Warszawa 2015, s. 288
trochę faktów, trochę fikcji i jestem kupiona :)

3. Marek Beylin, Ferwor. Życie Aliny Szapocznikow, Wydawnictwo Karakter oraz Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Kraków-Warszawa 2015, s. 286.
to akurat mnie jakoś nie pociąga.

4. Marcin Wicha, Jak przestałem kochać design, Karakter, Kraków 2015, s. 260.
bo minimalistyczna okładka mnie przyciąga.

5. Leonid Cypkin, Lato w Baden, przeł. Robert Papieski, Fundacja Zeszytów Literackich, Warszawa 2015, s. 158.
bo jest o pisarzach, których twórczość lubiłam swego czasu :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

powiedz coś na temat (albo nie ;))